اصطلاحات پایه کوهنوردی‌

با سلام جمعه 30 تیر ماه 96 ساعت 5 صبح به سمت روستای اوچ دره از مناطق ییلاقی شاهین دژ حرکت نموده و پس از 2 ساعت به روستای اوچ دره رسیدیم ساعت 7 استارت زده و به سمت کوه مورد نظر حرکت پس از نیم ساعت صبحانه و استراحت کرده و دوباره مسیر داخل رودخانه ودره را در پیش گرفته که راه بسیار ناهمواری را در این گرمای طاقت فرسا پیموده و نهایتاً پس از 5 ساعت در ساعت 12:15 به قله رسیدیم و پس از گرفتن عکس یادگاری به سمت پایین کوه حرکت کردیم بعلت گرمای بیش از حد و آب شدن یخهای برداشته شده نزدیک به دو سه ساعت را بدون آب راه رفتیم تا به دره رسیده و از آب دره مقداری نوشیدیم و برای خوردن نهار توقف کردیم پس از حدود 40 دقیقه حاضر شده و طی مسیر نمودیم و ساعت 5:30 به ماشین رسیدیم در بین راه مارهای زیادی دیدیم که بعلت گرما خود را به آب رسانده بودند. نفرات اعزامی: مرتضی کرامتی ( سرپرست) بهزاد عبدی، ایرجمقدسی، مصطفی سلامت، آیدین درخشان، اصغر فتاحی،یاسر نورپور و اباذرنادریان ( تهیه گزارش )  برچسب‌ها: ییلاق, قره قویونلو یوردو, داردیلان شاهین دژ گروه کوهنوردی فرهنگیان اصطلاحات پایه کوهنوردی‌...ادامه مطلب
ما را در سایت اصطلاحات پایه کوهنوردی‌ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : farhangianshahindezh بازدید : 90 تاريخ : يکشنبه 10 دی 1396 ساعت: 16:48

ا سلام صبح روز جمعه 21 مهر 96 گروه به سرپرستی آقای مرتضی کرامتی به طرف روستای پیچاقچی حرکت کرده تا صعود خود را از این روستا که آسانترین مسیر صعود نیز می باشد انجام شود گروه پس از رسیدن به روستا کوله های خود را برداشته و به طرف قله حرکت نمودیم پس از یک ساعت و نیم کوهنوردی در بالای یکی از ارتفاعات نشسته و صبحانه خوردیم و یکم استراحت کردیم حدوداً پس از نیم ساعت به ادامه کوهنوردی پرداختیم و در نهایت پس از دو و نیم ساعت به قله رسیدیم که گروهی از کوهنوردان مهابادی رو هم دیدیم که شب خود را در دره پایین قله به صبح رسانده و قبل از ما به قله رسیده بودند و در بالای قله عکس مشترک نیز گرفته شد. نفرات اعزامی آقایان : مرتضی کرامتی ( سرپرست )، فرهنگ عباسزاده، محمدجسور، سیاوش رضایت، ایرج مقدسی، اصغر فتاحی، حسین پاکبین ( مهمان ویژه سرپرست ) و اباذر نادریان  برچسب‌ها: گروه کوهنوردی فرهنگیان شاهین دژ اصطلاحات پایه کوهنوردی‌...ادامه مطلب

برچسب : نویسنده : farhangianshahindezh بازدید : 624 تاريخ : يکشنبه 10 دی 1396 ساعت: 16:48

با سلام در تاریخ 96/4/2 روز جمعه ساعت 6 صبح با وسیله نقلیه تویوتا از راه روستاهای صورین، قره اوغلان، اوزان سفلی و جبیکلو حرکت نموده که در حوالی ساعت 8:30 به پای کوه رسیدیم و پس از طی حدوداً مسیری نیم ساعته به درب اصلی غار رسیدیم در حدود نیم ساعت استراحت و صبحانه و چای خوردیم و پس از آماده شدن به داخل غار حرکت نمودیم که پس از گذشت دو ساعت و نیم هر دو مسیر غار را به صورت رفت و برگشت و علامت زدن مسیر رفته به همان نقطه ورود رسیدیم که فقط یکی از راهها را نتوانستیم برویم که آنهم مستلزم وسایل و طناب و نردبان خاص غارنوردی می بود.  واقعاً جای طبیعی و بکری از نظر غارنوردی هست در زیر عکسهایی از این غار را ملاحظه بفرمائید . نفرات اعزامی: آقایان / مرتضی کرامتی (سرپرست) فرهنگ عباس زاده یاسر نورپور آیدین درخشان، اصغرفتاحی، اباذرنادریان ( تهیه گزارش)   اصطلاحات پایه کوهنوردی‌...ادامه مطلب
ما را در سایت اصطلاحات پایه کوهنوردی‌ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : farhangianshahindezh بازدید : 495 تاريخ : چهارشنبه 29 آذر 1396 ساعت: 1:26

برچسب : نویسنده : farhangianshahindezh بازدید : 51 تاريخ : چهارشنبه 29 آذر 1396 ساعت: 1:26

با سلام روز جمعه مورخه 14 مهر ماه 96 به در یک همایش کوهنوردی، کوهنوردان هیأت کوهنوردی شاهین دژ و دو گروه فرهنگیان و سایین قالا به طرف کوه پیرمحمد به سرپرستی آقای مرتضی کرامتی حرکت کرده که این همایش برای اولین بار در تاریخ کوهنوردی شاهین دژ انجام پذیرفت در این بین هیأت کوهنوردی شاهین دژ تابلو ارتفاع پیرمحمد را نصب نمود این همایش پس از پیمودن 4 ساعت و 23 دقیقه به قله رسیده و پس از گرفتن عکسهای یادگاری برگشت به پایین شروع شد  اعضای گروه کوهنوردی فرهنگیان در این همایش آقایان: مرتضی کرامتی ( سرپرست )، محمد جسور، بهزاد عبدی، اکبرخدابنده لو، ایرج مقدسی، اصغر فتاحی عباس نصرتی و اباذرنادریان  برچسب‌ها: گروه کوهنوردی فرهنگیان شاهین دژ اباذرنادریان اصطلاحات پایه کوهنوردی‌...ادامه مطلب
ما را در سایت اصطلاحات پایه کوهنوردی‌ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : farhangianshahindezh بازدید : 126 تاريخ : چهارشنبه 29 آذر 1396 ساعت: 1:26

برچسب : نویسنده : farhangianshahindezh بازدید : 105 تاريخ : چهارشنبه 29 آذر 1396 ساعت: 1:26

صعودیکروزه به دوقله پیرمحمد و عین البگ به مناسبت هفته تربیت بدنی مسافت پیمایش: ۳۳کیلومتر گروه کوهنوردی فرهنگیان شاهین دژ 28مهرماه96 طبیعت زیبای شاهین دژ با کوهها و قله های نزدیک به ۳۰۰۰ متر دوستداران طبیعت بسیاری از جمله کوهنوردان را در دل خود جای داده و  بمناسبت هفته تربیت بدنی گروه کوهنوردی فرهنگیان شاهین دژ با مربیگری آقای مرتضی کرامتی با هماهنگی و اطلاع رسانی یک هفته ای قبلی و باهدف صعود یک روزه به دو قله راس ساعت ۶ صبح متشکل از ۱۳ نفر از معلمان بزرگوار گروه از شهرمحمودآبادبه سمت قله پیرمحمد حرکت نمود راس ساعت 7:30 از دامنه کوه به سمت قله حرکت نمودیم و ساعت 9:30َ  موفق به فتح قله پیرمحمد به ارتفاع ۲۷۲۰ متری شدیم و پس از صرف صبحانه و استراحت ساعت 10:30 به سمت قله عین البگ که در شمالغربی و در فاصله ۳۳ کیلومتری قله پیرمحمد واقع شده حرکت نمودیم پس از گذر از سه دره و تپه های واقع در مسیر که لباس زیبای پاییزی بر تن نموده در کنار چشمه ای بالاتر از روستای قوزلو و در دامنه کوه عین البگ ساعت ۲ بعدازظهر مشغول صرف نهار و استراحت شدیم و پس از حرکت و راهنمایی های مربی گروه در ساعت ۵ بعدازظهر موفق به فتح قله ۲۶۹۰ متری عین البگ شدیم. برچسب‌ها: گروه کوهنوردی فرهنگیان شاهین دژ پیرمحمد عین البگ اصطلاحات پایه کوهنوردی‌...ادامه مطلب
ما را در سایت اصطلاحات پایه کوهنوردی‌ دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : farhangianshahindezh بازدید : 93 تاريخ : چهارشنبه 29 آذر 1396 ساعت: 1:26

با سلام ساعت 7 صبح به سمت روستای جان آقا با دو ماشین شخصی و تعداد 7 نفر از همنوردان حرکت کردیم ساعت 8:30  از پای کوه به طرف قله حرکت کردیم و پس از طی مسیرهای صخره ای که در نوع خودش جالب توجه بود ساعت 10:30 به قله رسیدیم و پس از خوردن صبحانه و گرفتن چند عکس و برگشت از مسیر کوهپایه ای دو کوه عظیم و صخره ای  ساعت 14:30 به کنار رودخانه رسیده و پس از شستن پاها و خوردن ناهار و مثل همیشضه با هم آوازی آقا اصطلاحات پایه کوهنوردی‌...ادامه مطلب

برچسب : کوهنوردی,صخره,نوردی,مورخه, نویسنده : farhangianshahindezh بازدید : 237 تاريخ : جمعه 3 شهريور 1396 ساعت: 2:15

صعود «قیچی ساز» به قله «لوتسه» و تحقق افتخار پیوستن به باشگاه هشت هزاري هاي جهان

اصطلاحات پایه کوهنوردی‌...
ما را در سایت اصطلاحات پایه کوهنوردی‌ دنبال می کنید

برچسب : عظیم,قیچی, نویسنده : farhangianshahindezh بازدید : 74 تاريخ : جمعه 3 شهريور 1396 ساعت: 2:15

1در کوهنوردی می اموزیم که قدرت و توانایی یک تیم بستگی دارد به ضعیف ترین فرد، همچون زنجیری کهاستحکامش وابسته به ضعیف ترین حلقه آن می باشد، پس باید تا جایی که توان داریم ضعف های دیگری را پوشش دهیم، وبر همین اساس است که قوی در خدمت ضعیف قرار می گیرددر زندگی نیز باید بدانیم فقط تلاش برای تقویت و رشد خودمان کافی نیست و وقتی جامعه سالم و رو به رشدیخواهیم داشت که دست به دست هم داده و سعی در بهبود وضع همگ اصطلاحات پایه کوهنوردی‌...ادامه مطلب

برچسب : آموزه,کوهنوردی,زندگی, نویسنده : farhangianshahindezh بازدید : 50 تاريخ : جمعه 3 شهريور 1396 ساعت: 2:15